Czarno-biały film Doroty Kędzierzawskiej ogląda się momentami jak psychologiczny thriller z niespodziewanymi zwrotami akcji. „Pora umierać” wzrusza i bawi. Czasem przez łzy.
To nie jest film o uciążliwościach przerywania ciąży w kraju, gdzie aborcja jest prawnie karana, chociaż na pierwszy rzut oka tak się może wydawać. To film o złu, jakim jest sama aborcja.
Bohaterami premierowych spektakli Sceny Faktu Teatru Telewizji będzie m.in. stygmatyczka, siostra Wanda Boniszewska, i szablista-szpieg Jerzy Pawłowski.
Zlikwidować Krajową Radę Radiofonii i Telewizji! Taki postulat miały w swoich programach w poprzednich wyborach zarówno PiS, jak i PO. W 2005 roku skończyło się tylko na zapowiedziach. Czy teraz stanie się inaczej?
"Korowód", najnowszy i zarazem najsłabszy film Jerzego Stuhra, zaczyna się jak thriller, zmierza w stronę tragedii, a kończy jak telenowela.
Po raz pierwszy w historii laureatem Międzynarodowej Nagrody Emmy, zwanej telewizyjnym Oscarem, został Polak.
Polski Instytut Sztuki Filmowej wspiera polską kinematografię środkami, które nie wystarczyłyby na zrealizowanie jednej zachodniej superprodukcji. Za to sponsoruje filmy zagranicznych twórców.
Sztuka Petera Nicholsa powstała na bazie własnych doświadczeń autora. Na wpół biograficzna opowieść przedstawia przeżycia rodziców nieuleczalnie chorego dziecka.
Na paradoks zakrawa fakt, że producenci niosącego antychrześcijańskie przesłanie filmu „Złoty kompas” wyłożyli 180 milionów dolarów na jego realizację, bo zachęcił ich sukces inspirowanych wiarą „Opowieści z Narnii”.
Spośród prawie 200 przyszłorocznych premier wybraliśmy 10 filmów, które, naszym zdaniem, warto będzie zobaczyć. Są wśród nich tytuły zarówno ambitne, jak i czysto rozrywkowe, ale zrealizowane na wysokim poziomie.