José de Ribera, "Św. Krzysztof", olej na płótnie, 1637, Muzeum Prado, Madryt
Czy to możliwe, by owiany mrokiem tajemnicy Święty Graal stał sobie po prostu w gablocie w katedrze w Walencji? Badania naukowe dowiodły, że tak. Być może właśnie w tym naczyniu Chrystus przeistoczył wino w swą Krew. .:::::.
Czy to możliwe, by owiany mrokiem tajemnicy Święty Graal stał sobie po prostu w gablocie w katedrze w Walencji? Badania naukowe dowiodły, że tak. Być może właśnie w tym naczyniu Chrystus przeistoczył wino w swą Krew.
„Matka Boża ze św. Jakubem”, olej na płótnie, 1786, Muzeum Sztuk Pięknych, Bilbao
Jan Gać, Grecja. Śladami chrześcijaństwa, Wydawnictwo WAM, Kraków 2005.
Beztroska radość mieszała się z żałobą i rozpaczą, ostre polityczne komentarze z głęboką refleksją teologiczną. Wszystkie te skrajne uczucia i emocje łączyło w Walencji jedno: powszechna akceptacja słów Benedykta XVI, broniącego praw rodziny.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn, „Święty Mateusz Ewangelista”, olej na płótnie, 1661,Luwr, Paryż
Spinello Aretino, „Opowieści o św. Benedykcie”, fresk, 1387, Kościół San Miniato al Monte, Florencja
Przeciwnicy religii próbują zniszczyć rodzinę. Trzeba się temu przeciwstawić – mówi arcybiskup Walencji Agustín García-Gasco.