Warszawa, 04.04.2012. Głowica tarczy TBM "Anna" to pierwsza z tarcz do budowy II linii metra, która zjechała pod ziemię.
"Kamień milowy dla budowanej II linii metra. Właśnie ostatnia tarcza TBM, Maria, przebiła się do stacji CNK! Wszystkie tunele wydrążone" - poinformowała o 21.00 Hanna Gronkiewicz-Waltz na Facebooku.
Na ulicy Targowej pojawił się dziwny obiekt. To element TBM – maszyny, która będzie drążyć tunel metra w kierunku Powiśla.
Tarcza Krystyna przebiła się już pod trzema kamienicami. Nie odnotowano żadnych uszkodzeń.
Budowa II linii metra ma już realne kształty. Stacja Rondo Daszyńskiego jest jedną z najbardziej zaawansowanych.
Przy stacji Dworzec Wileński w środę rano opuszczono tarczę Wisła I, która ma wydrążyć tunel metra wzdłuż ul. Targowej i pod Wisłą. Po południu dołączyła do niej Wisła II.
Wprawdzie nie wagonem, ale tzw. multicarem. Pierwsi pasażerowie pojadą tędy w 2014 r.
Budowa trzech kolejnych stacji metra rozpoczęła się w weekend. Szwedzka, Targówek i Trocka mają być gotowe w 2019 roku.
W strop stacji Trocka II linii metra wmurowano kamień węgielny. W środku: pendrive z przesłaniem do przyszłych pokoleń warszawiaków.
Zakończyła się już rejestracja uczestników wycieczek na stację Rondo ONZ i Stadion Narodowy w ramach dnia otwartego na placach budowy centralnego odcinka II linii metra.