Prawda o Caravaggiu nie potwierdza mitu, jaki wytworzył się wokół niego, zwłaszcza w dobie romantyzmu. Nie był on ani artystą przeklętym, ani homoseksualistą, ani niewierzącym – twierdzi prof. Maurizio Calvesi, przewodniczący włoskiego komitetu obchodów 400. rocznicy śmierci artysty.
WŁOCHY. Obraz Caravaggia „Korona cierniowa” (na zdjęciu) w kościele św. Bartolomeusza w Genui przez wiele lat uważano za kopię dzieła tego artysty.
W Mediolanie otwarto wyjątkową ekspozycję obrazów Caravaggia. Prezentuje ona aż 20 arcydzieł włoskiego malarza i uwzględnia najnowsze odkrycia dotyczące jego życia i twórczości.
Jedno z arcydzieł Caravaggia, „Złożenie do grobu”, od 22 lipca po raz pierwszy będzie można oglądać w Hiszpanii. Słynny obraz znajdzie się na wystawie w muzeum Prado w Madrycie. Jest to jedno z wydarzeń towarzyszących XXVI Światowemu Dniowi Młodzieży, którego obchody odbędą się w sierpniu br. w stolicy Hiszpanii.
Hitlerowcy zamek wysadzili, komuniści nie chcieli jego odbudowy. Pół wieku temu nadeszła wywalczona zgoda i budowa mogła ruszyć.
Szef Muzeów Watykańskich napisał w gazecie L'Osservatore Romano, że niedawno odkryty obraz, który ma być pokazany we wtorek, to nie oryginalny Caravaggio - jak twierdziła wcześniej gazeta - ale najprawdopodobniej kopia namalowana przez naśladowcę stylu mistrza.
Dzieło biblijne Michelangelo Merisi da Caravaggio
Ten obraz wisi w jednym z rzymskich kościołów. Trochę dziwne, prawda? Taki „świecki” jakiś. Siedzą ludzie w tawernie, liczą pieniądze. A jednak to scena z Ewangelii – „Powołanie św. Mateusza”.
Caravaggio – znacie? Takie sobie, nie? Domy stare, uliczki wąskie…
"Złożenie do grobu", 1602-1603, olej na płótnie, 300 x 203 cm, Pinakoteka Watykańska Autor: Caravaggio (Michelangelo Merisi), ur. 1573 w Caravaggio koło Mediolanu, zm. 1610 w Porto Ercole