Sztuka uBogich i wykluczonych. Muzeum Etnograficzne w Warszawie
W jaki sposób przedstawić wydarzenia związane ze śmiercią i zmartwychwstaniem Chrystusa, tak by przeciętny człowiek mógł je przyjąć i zrozumieć? Nasi przodkowie znaleźli na to sposób.
W jaki sposób przedstawić wydarzenia związane ze śmiercią i zmartwychwstaniem Chrystusa, tak by przeciętny człowiek mógł je przyjąć i zrozumieć?
Wielokrotnie próbowano już wydawać Biblię w formie komiksu, zwykle z myślą o młodszych odbiorcach. Efekty na ogół nie zachwycały. „Biblia” Serge’a Blocha i Frédérica Boyera okazuje się pomysłem zaskakująco świeżym. Coś na kształt współczesnej Biblii pauperum.
Troje naukowców z Katedry Konserwacji Malowideł Ściennych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie od kilkunastu dni ratuje przed zniszczeniem bezcenne, XVIII-wieczne malowidła zdobiące sufit wiejskiego kościoła pw. św. Anny w Zalesiu koło Bystrzycy Kłodzkiej.
W kościele św. Anny w Zalesiu, jednej z czterech drewnianych świątyń na ziemi kłodzkiej, odnowiono XVII-wieczne polichromie.
O idei, tworzeniu i znaczeniu ogrodów biblijnych opowiada dr inż. Zofia Włodarczyk z Katedry Roślin Ozdobnych na Wydziale Ogrodniczym Uniwersytetu Rolniczego.
Największe w Polsce Ogrody Biblijne w Muszynie przyciągają tłumy. Piękna roślinność, wyjątkowe, symboliczne rzeźby i... aż się chce później otworzyć Pismo Święte.
Wśród malowideł w typie Biblia pauperum można odnaleźć wizerunek św. Aleksego Wyznawcy.
To nawiązanie do tzw. Biblii pauperum, gdzie przez obraz można „czytać” Pismo Święte.