Zaczyna się oblężenie warsztatów samochodowych. Zima nie powinna wrócić, więc wulkanizatorzy mają już pełne ręce roboty.
Ministerstwo Transportu sceptyczne podchodzi do pomysłu obowiązkowej wymiany opon letnich na zimowe. Z taką propozycją wyszli w ubiegłym roku posłowie z parlamentarnego zespołu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ale Ministerstwo Transportu sceptyczne podchodzi do pomysłu obowiązkowej wymiany opon letnich na zimowe - pisze "Rzeczpospolita".
Zaczął się czas wymiany opon. Wulkanizatorzy mają ręce pełne roboty. Ogólnie przyjętą zasada jest, że gdy średniodobowa temperatura spadnie poniżej 7 stopni Celsjusza warto wymienić opony na zimowe.
Szaleństwo wymiany opon letnich na zimowe już się rozpoczęło. Tylko czy „zimówki” są dobre na każde zimowe warunki? Badania wykazują, że opony zimowe są lepsze tylko na śniegu.
Bolid Formuły 1 czasem musi zatrzymać się na wymianę czterech opon. Jak długo trwa taka wymiana? Krócej niż przeczytanie tych trzech zdań – niecałe trzy sekundy!
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego postuluje, aby zimą obowiązkowe były opony zimowe albo całoroczne. PZPO twierdzi, że takie rozwiązania prawne poprawiłyby bezpieczeństwo na drodze.
W zbiórkę na wieloosobowe auto dla dzieci z Domu Dziecka im. Matki Weroniki włączyła się okoliczna społeczność. Na licytacji można kupić domowe dżemy, ciasta, książki, a nawet... wymianę opon.
Wulkanizatorzy przypominają - lepiej zmienić opony wcześniej, niż czekać w długich kolejkach. Serwisy mogą być wkrótce przepełnione. Kupujący nowe "zimówki" mogą spodziewać się nowych oznaczeń na oponach.
W zbiórkę na wieloosobowe auto dla dzieci z Domu Dziecka im. Matki Weroniki w Siennicy włączyła się okoliczna społeczność. Na licytacji można kupić domowe dżemy, ciasta, książki, a nawet… wymianę opon.
O oponach w piecu, smole w kominie i smogu w miastach mówi Rafał Dydak, prezes katowickiego oddziału Korporacji Kominiarzy Polskich.