Cel szczytny. Potrzeba ponad 4 milionów złotych. Grać w lotka, liczyć na łut szczęścia? Rozłożyć ręce, wybrać bierność: „jest jak jest”? Nic z tych rzeczy. Trzeba zaangażować serca.
W kościele NMP Królowej Polski pod przewodnictwem bp. Piotra Gregera modlili się przedstawiciele środowisk szkolnych, które podsumowały udział w tegorocznej akcji na rzecz bielskiego Hospicjum św. Jana Pawła II.
Pomysł na kampanię był prosty. Skoro bursę prowadzą sercanki, działając w duchu chrześcijańskiego miłosierdzia, to motyw serca wydawał się być oczywisty. Znakiem kampanii stała się więc czterolistna koniczyna, w którą została wpisana niezliczona liczba serc.
Z początkiem września rusza VII edycja kampanii społecznej "SyMfonia serc” poświęcona problemowi stwardnienia rozsianego.
Ten sam dzień, ta sama godzina, wspólna modlitwa z udziałem najmłodszych z całego świata. 18 października kolejna edycja kampanii „Milion dzieci modli się na różańcu” zainicjowanej przez Pomoc Kościołowi w Potrzebie. Ruszyły zapisy. Przed rokiem akcja przyciągnęła rekordową liczbę uczestników z Polski.
Ze stwardnieniem rozsianym można normalnie żyć, mieć rodzinę, pracę, hobby – przekonują organizatorzy kampanii społecznej „SyMfonia serc”.
- Trzeba bardziej pokochać swój Kościół, taki właśnie, jaki tworzymy dzisiaj tu, w Skępem, przy sercu Brzemiennej Królowej Mazowsza i Kujaw - mówił w czasie Mszy św. jubileuszowej bp Piotr Libera.
Z Anną Łyskawińska, koordynatorem Szlachetnej Paczki w Lubuskiem, rozmawia Krzysztof Król.
Adwent w Brazylii mija pod znakiem kolejnej kampanii ewangelizacyjnej. Nawiązuje ona do Roku Świętego i przebiega o pod hasłem „Bądźcie miłosierni”.
O tym, że podczas pierwszego Światowego Dnia Ubogich krakowianie dostrzegli Chrystusa w twarzy potrzebującego przekonuje s. Teresa Pawlak, rzeczniczka wydarzenia.