Jak miałby być zorganizowany Kościół, gdyby doszło do jedności chrześcijan?
Trzeba pytać co robić, by nie stać się czeszącym jedną owcę fryzjerem, by żywy organizm nie przeobraził się w partię i stowarzyszenie.
Eklezjologia, czyli systematyczna nauka o Kościele, istniała przynajmniej w śladowych formach od samego początku.
Dokonując próby oceny osobistej refleksji Tomasza Terlikowskiego o Kościele, można zauważyć, iż w niektórych jej aspektach jest bardzo trafna, a w innych... trefna. Przegląd Powszechny, 11/2007
O naturze wspólnoty i władzy w Kościele debatowali przedstawiciele katolików i prawosławnych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W Nowym Jorku odbyły się oficjalne konsultacje obu Kościołów.
Nauka Soboru Watykańskiego II o Kościele to eklezjologia chrystologiczna, zatem w pierwszym rzędzie duchowa i mistyczna, a dopiero potem społeczna czy instytucjonalna.
Został postawiony kolejny ważny krok w ekumenicznym dialogu katolicko-anglikańskim. Po siedmiu latach spotkań i wzajemnych konsultacji opublikowano wspólny dokument na temat eklezjologii.
Udzielił on wywiadu serbskiemu dziennikowi “Večernje Novosti”, w którym – obok spraw wewnątrzprawosławnych – wspomniał też o stosunkach prawosławno-katolickich.
Ruch Światło-Życie to eklezjologia Vaticanum II zamieniona na język praktycznego ruchu, praktycznego działania.
Na czym skupi się działalność Wydziału Teologicznego UPJPII w Krakowie Sekcja w Tarnowie? Czy będzie to eklezjologia?