Giotto di Bondone "Noli me tangere", fresk, 1304–1306, kaplica Scrovegni, Padwa
Nie da się „dotknąć” Zmartwychwstałego, zapominając o Jego krzyżu.
Dzieło biblijne cz.VI Pod koniec XIII stulecia Cimabue wykonywał freski w kościele św. Franciszka w Asyżu. Towarzyszył mu wtedy młody uczeń, który z czasem być może przewyższył swego mistrza. Giotto miał to szczęście, że w bazylice w Asyżu pracowali obok florenckiego Cimabue także znani artyści rzymscy.
Dzieło biblijne cz.VI Giotto di Bondone, „Noli me tangere”, fresk, 1304–1306, Kaplica Scrovegni, Padwa, Włochy
Gdy spotykam ludzi, którzy chcą stworzyć mi zastępczą rodzinę i uczynić mnie prywatnym księdzem na każde życzenie, dochodzi do rozdziału. Życie według Jezusa to nie tylko miłość, ale też rozdzielanie
Ewangelie szkicują wizerunek Zmartwychwstałego delikatną kreską. Jak przedstawić to, co wykracza poza ludzką wyobraźnię? Jak namalować największą Nadzieję?
Scenę „Noli me tangere” malowało, rzeźbiło, rysowało wielu artystów z rozmaitych epok (nawet tych bardzo odległych) i rozmaitych krajów...
Najsławniejsza polska powieść napisana przez Henryka Sienkiewicza w latach 1895-96 zaczyna się od wglądu w tryb życia jednego z jej bohaterów, urastającego do rangi najlepszej kreacji literackiej w dorobku pisarza – Petroniusza. Na ogół nieznany jest fakt, że tylko nieszczęśliwy zbieg okoliczności sprawił, iż nie został zrealizowany pierwotny zamiar rozpoczęcia „epopei chrześcijańskiej” od prologu. I dziś treść tego zaniechanego wstępu pozostaje dla wielu czytelników „Quo vadis?” tajemnicą.