Jestem dla Boga, a On jest mój
Giovanni Lorenzo Bernini, „Ekstaza świętej Teresy” marmur, brąz, 1647–52 kościół Santa Maria della Vittoria, Rzym
Rocznik Świętokrzyski, Sakramentarz tyniecki, czara włocławska, replika słynnych drzwi gnieźnieńskich i kopia włóczni św. Maurycego, jednego z najważniejszych insygniów władzy cesarskiej, podarowana przez cesarza Ottona III księciu Bolesławowi Chrobremu w 1000 roku. Wystawę "Sacrum Poloniae Iubileum 966–2016" można oglądać do 7 sierpnia na Zamku Królewskim w Warszawie. Zdjęcia: Tomasz Gołąb /Foto Gość
Peter Paul Rubens, „Św. Tomasz”, olej na desce, ok. 1611, Muzeum Prado, MadrytPeter Paul Rubens, „Św. Tomasz”, olej na desce, ok. 1611, Muzeum Prado, Madryt.
Peter Paul Rubens, „Św. Tomasz”, olej na desce, ok. 1611, Muzeum Prado, Madryt
25.07. 2009. Łódź. W centrum miasta stanęła wioska historyczna. "Zamieszkali" w niej wikingowie, rzymscy legioniści i słowiańscy wojowie.
ws DODANE30.06.2010 08:23
Mam pytanie, kto jest odpowiedzialny za zmiany w tekstach pieśni religijnych. Obecnie często wyświetla się pieśni na tablicach w kościołach, żeby więcej wiernych mogło śpiewać nie znając tekstu. Te nowe teksty często są inne od tradycyjnych, czasem zmienione jest jedno słowo, czasem cały fragment. Po co? Żeby ludziom namieszać w głowach? Czy żeby jedni śpiewali inaczej a drudzy inaczej? Fragment "dla nas mu włócznią boleść zadana...". Całe życie tak się śpiewało. A teraz "dla nas mu włócznią... »