Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w Białym Dunajcu oficjalnie zainaugurował budowę nowego mostu na zakopiance.
Modlitwa za tych co zginęli w wypadkach na zakopiance miała miejsce w niedzielę 19 listopada przy wielkim krzyżu w Krzeczowie między Skomielną Białą a Myślenicami.
Ponad 2-kilometrowy tunel powstaje na „zakopiance” pod górą Mały Luboń między Naprawą a Skomielną Białą.
W wyniku prac przy drążeniu tunelu pod zakopianką w 9 gospodarstwach wyschły studnie. Inwestor deklaruje wykopanie nowych.
Na zakopiance w niektórych miejscach jest ponad pół metra wody, w regionie straż pożarna interweniowała ponad 400 razy.
Mijają już 24 lata od cudownego ocalenia podpalonego drewnianego kościoła Świętego Krzyża na Piątkowej Górze przy zakopiance.
W zdrowym społeczeństwie otwarcie tunelu na zakopiance byłoby powodem do jednomyślnej radości. W Polsce nawet przy takiej okazji wybucha awantura.
Usprawni on ruch na zakopiance w kierunku stolicy polskich Tatr i Bukowiny Tatrzańskiej. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie kosztowało 50 mln zł.
Plany są, inwestycji nie ma. Mieszkańcy piszą pisma, wydają oświadczenia i protestują, blokując przejazd zakopianką. Perspektywy bezpiecznego przejścia – póki co – brak.
Na początku grudnia kolejny odcinek nowej zakopianki został oddany do użytku. Dwoma pasami jezdni w obie strony jedziemy między Lubniem a Naprawą.