Giovanni Battista Tiepolo „Ustanowienie Różańca”, fresk, 1737–1739, kościół Santa Maria del Rosario, Wenecja
Architektura i sztuka sakralna mają stać w służbie konkretnej wspólnoty, pomagając jej przeżywać wiarę w danej sytuacji i warunkach. Liturgia nie powinna polegać na jakimś nieustannym „nadążaniu za wiernymi", próbując zaoferować im możliwość „pójścia na Mszę" jakkolwiek i gdziekolwiek.
Tiziano Vecellio, Ofiarowanie Maryi w świątyni, olej na płótnie, 1534–1538, Galleria dell’Accademia, Wenecja
Po acqua alta, czyli wysokiej wodzie, Wenecja zmaga się obecnie ze zjawiskiem tzw. niskiej wody.
Giovanni Battista Tiepolo, "Męczeństwo św. Bartłomieja", olej na płótnie, 1722, kościół San Stae, Wenecja.
Piąty dzień Wenecja zmaga się ze skutkami powodzi, która przechodzi do historii jako zjawisko nienotowane od 1872 roku. Po raz pierwszy od prawie 150 lat w jednym roku poziom przypływu przekroczył dwa razy w ciągu jednego tygodnia 150 centymetrów.
Vittore Carpaccio, Wizja św. Augustyna, olej na płótnie, 1502, Scuola di San Giorgio degli Schiavoni, Wenecja
Wenecja. Nagrodę Złotego Lwa na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji otrzymał uważany za faworyta film „Somewhere” Sofii Coppoli.
Cima da Conegliano, „Chrzest Chrystusa”, olej na desce, 1493–1494, kościół San Giovanni in Bragora, Wenecja
Jacopo Comin, zwany Tintoretto, "Wniebowstąpienie", olej na płótnie, 1579–1581, Scuola Grande di San Rocco, Wenecja