W Muzeum Mazowieckim można oglądać wystawę ukazującą ślady misji świętych braci - Cyryla i Metodego w Chorwacji.
Historii i symboliki ikon oraz specyfiki ich pisania uczyli się w sobotę uczestnicy warsztatów zorganizowanych w Muzeum Ikon w Supraślu koło Białegostoku. Zajęcia rozpoczęły cykl comiesięcznych spotkań, poświęconych także sztuce wczesnochrześcijańskiej.
Wspaniałą ucztą duchową okazał się wernisaż wystawy prac Rafała Jaworskiego w Przasnyszu.
- Ikonę się pisze i czyta, a nie maluje i ogląda, bo jest ona kultem, teologią, a nie obrazem. Jest Ewangelią, wiarą i naszą kontemplacją Boga – wyjaśnia ks. Georg Langosch.
Kurs pisania ikon. – Ikonę się pisze i czyta, a nie maluje i ogląda, bo jest ona kultem, teologią, a nie obrazem. Jest Ewangelią, wiarą i naszą kontemplacją BogA – wyjaśnia ks. Georg Langosch.
Ikona ma w sobie prawdziwą siłę: wybiera człowieka i zaprasza go do dawania świadectwa.
– Ikona jest dla mnie czymś bardzo ważnym, bo to coś, co wyraża świętość, coś, co mogę adorować. A gdy jeszcze wyszła spod ręki mojej żony... Kiedy się przy niej modlę, wiem, że Pan Bóg tu jest – mówi Paweł Bursztynowicz.
Sztuka ikony. Pigmenty, pędzle i deska to za mało, żeby stworzyć ikonę. Zwłaszcza gdy próbuje się zapisać największe wydarzenie w historii świata – odkupienie człowieka.
Pigmenty, pędzle i deska to za mało, żeby stworzyć ikonę. Zwłaszcza gdy próbuje się zapisać największe wydarzenie w historii świata – odkupienie człowieka.