Fragment urwanej nogi z pomnika Lenina w Nowej Hucie trafił w niedzielę do tworzonego w Krakowie Muzeum PRL. Eksponat przekazał szef krakowskiego IPN Marek Lasota - poinformował w niedzielę PAP Marek Stremecki, rzecznik Muzeum Historii Polski, którego oddziałem jest Muzeum PRL-u.
Okrucieństwa wojny, przedstawione przez najwybitniejszego malarza hiszpańskiego tzw. złotego wieku, wprowadzają widza w traumę.
Ponad 170 dzieł sztuki i zabytkowych przedmiotów prezentuje polski sarmatyzm jako nurt obyczajowo-kulturalny na wystawie "Sarmatyzm. Sen o potędze", którą od piątku można oglądać w Kamienicy Szołayskich - Oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie.
Wystawę arcydzieł ze zbiorów krakowskiego Muzeum Książąt Czartoryskich otwarto w poniedziałek na Zamku Królewskim w Warszawie. Największa atrakcją ekspozycji jest "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci - jedno z najsłynniejszych dzieł w polskich zbiorach.
Odnaleziony w 2007 r. na śmietniku w Austrii średniowieczny krucyfiks procesyjny z kolekcji Czartoryskich zostanie w czerwcu pokazany po raz pierwszy po wojnie na Zamku w Gołuchowie (Wielkopolska).
"Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci pozostanie na razie w Warszawie - poinformował we wtorek prezes Fundacji Książąt Czartoryskich Adam Zamoyski. Do Krakowa obraz wróci najprawdopodobniej dopiero za rok.
W czwartek w Krakowie odbędzie się spotkanie mediacyjne w sprawie powrotu do Krakowa "Damy z gronostajem" Leonarda da Vinci. Jego gospodarzem będzie prezydent miasta Jacek Majchrowski.
Po dwóch latach żmudnej konserwacji Muzeum Narodowe w Krakowie udostępniło zwiedzającym obraz Pietera Brueghla Młodszego "Kazanie św. Jana Chrzciciela". Dzieło można oglądać od czwartku w Pałacu Biskupa Erazma Ciołka.
Tylko przez kilka godzin, w sobotę na Zamku Królewskim w Warszawie, znowu będzie można oglądać "Damę z gronostajem" Leonarda da Vinci. Dzieło będzie prezentowane w ramach warszawskiej Nocy Muzeów, od godziny 19 do 1 w nocy.
W piątek w Muzeum Narodowym w Krakowie odbywała się prezentacja obrazu po jego powrocie z wystawy w Londynie.