Spotkanie z muzyką w świebodzickiej parafii 3 kwietnia grupa rozpoczęła od suplikacji, a właściwie jej inwokacji.
Pieśni i nabożeństwa pasyjne powinny tworzyć atmosferę medytacji i namysłu oraz prowadzić do budowania wspólnoty wierzących. Zatem Gorzkie żale odprawione w kwadrans to nieporozumienie.
W Zamku w Leśnicy wybrzmią kompozycje o tematyce wielkopostnej pochodzące z różnych epok. To koncert inspirowany twórczością Angelusa Silesiusa.
- To było artystyczne i duchowe przeżycie - mówili o Przeglądzie Piosenek i Pieśni Pasyjnych organizatorzy wydarzenia, które przyciągnęło do Płocka młodych wykonawców z różnych części diecezji.
Jak przypominał ks. Dariusz Kowala, „Misterium Pasyjne” to zarazem modlitwa, więc poszczególnym pieśniom nie towarzyszyły brawa, choć najstarsze polskie utwory wielkopostne zachwycały słuchaczy.
Pieśni i nabożeństwa pasyjne powinny tworzyć atmosferę medytacji i namysłu oraz prowadzić do budowania wspólnoty wierzących. Zatem "Gorzkie żale" odprawione w kwadrans to nieporozumienie.
Prastare psalmy, wielowiekowe pieśni pasyjne i te zupełnie nowe, a wszystko we współczesnych aranżacjach i w jazzowych klimatach. Na taki koncert zaprosili mieszkańców Koszalina oo. franciszkanie.
O mocy przemieniania życia zawartej w pieśniach pasyjnych oraz o albumie „Stabat Mater Dolorosa” z Witoldem Janiakiem rozmawia Maciej Kalbarczyk
Chóry z Polski i Słowacji wystąpiły na I Międzynarodowym Ekumenicznym Koncercie Muzyki Pokutnej i Pasyjnej w Żorach.
DODANE 07.03.2013 00:00 załącznik