Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukiwanie obejmuje wszystkie serwisy
wybierz serwis, który chcesz przeszukać »
Polska gospodarka w dwudziestoleciu międzywojennym w wielu dziedzinach startowała od zera. Tak było z motoryzacją, choć, przynajmniej na początku, dość solidne podstawy dawała jej pozycja Polski w światowym wydobyciu ropy.
Choć Józef Piłsudski nie interesował się budową portu w Gdyni, Eugeniusz Kwiatkowski zakupił trzy stateczki żeglugi przybrzeżnej i dwa z nich nazwał imionami córek marszałka: Jadwiga i Wanda. Pod nieobecność Piłsudskiego pojechał do jego rezydencji w Sulejówku i zaproponował dziewczynkom, aby zostały matkami chrzestnymi statków.
Geniusz Mościckiego, mądrość, zapał i pracowitość jego rodaków sprawiły, że możemy być dumni z polskiego przemysłu chemicznego okresu międzywojnia. Do dzisiaj po części jeszcze z tego korzystamy.
Znaczenie sieci kolejowej dla gospodarki II Rzeczypospolitej w latach 20. i 30. XX w. było decydujące dla niezależności międzynarodowej. Jej budowa była niezbędnym, ale jednocześnie bardzo trudnym zadaniem.