Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukiwanie obejmuje wszystkie serwisy
wybierz serwis, który chcesz przeszukać »
Możemy załamać ręce, być zszokowani, albo dalej robić swoje jak najlepiej. Czyli co?
Nie wystarczy, by katecheza była zwykłą lekcją. Od tego, jak katecheta mówi o Bogu i świadczy o Nim swoim życiem, zależy stosunek młodych do wiary i ich zaangażowanie w Kościół.
Możemy wiele zrobić. Ale musi nam się chcieć.
Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP, o spotkaniu podsumowującym 30 lat religii w szkołach.
Próba zrzucenia winy za kryzys na współczesne przemiany może świadczyć albo o braku dojrzałości, albo o słabym rozeznaniu w tym, co dzieje się na kościelnym podwórku.
Lekcje religii w szkole są obecnie główną możliwością poznania wiary katolickiej. Zwłaszcza w sytuacji, gdy powołane do jej przekazywania rodzina i Kościół przeżywają poważne problemy.
Dyrektor Wydziału Katechetycznego archidiecezji katowickiej podkreśla, że w szkole mamy do czynienia z nauczaniem religii. Uczniowie są oceniani ze zdobytej wiedzy a nie z praktyk religijnych, czy wiary.
Partie opozycyjne jedynie w obszarach związanych ze sprawami światopoglądowymi i moralnymi formułują konkretne propozycje zmian. Mają one skrajnie lewicowy charakter.
Naprawdę dziwię się, że Renata Granowska pozwoliła sobie na takie słowa publicznie. Bo, że tak myśli jako polityk Platformy Obywatelskiej - to już mnie nie dziwi.
Kuria wrocławska stanowczo reaguje na nieuzasadnione decyzje wiceprezydent Wrocławia Renaty Granowskiej, przedstawione w piśmie do dyrektorów. To niezrozumiałe postulaty w związku z organizacją zajęć religii.